måndag 2 april 2012

Summering - mars 2012

7 böcker läste jag i mars månad. Jag fick lite panik när det bara var några dagar kvar av månaden och jag endast hade läst tre böcker. Därför läste jag några tunna barn- och ungdomsböcker. Det är böcker som jag tänkt läsa länge så jag läste dem inte endast för att förbättra statistiken :)

Hjoth och Rosenfelts böcker var riktigt bra och så även Allt jag säger är sant av Lisa Bjärbo.


Barn- och ungdomsböcker 

Det borde finnas regler av Lina Arvidsson(Gilla Böcker)
Allt jag säger är sant av Lisa Bjärbo(Rabén & Sjögren)
Gabriela Stjärna och fienden av Anna Charlotta Gunnarsson(Rabén & Sjögren)
Big Bang av Torsten Bengtsson(Nypon förlag)
Utan djur så dör jag! av Siri Spont(Rabén & Sjögren)
Deckare

Det fördolda av Hjorth & Rosenfelt(Norstedts)
Lärjungen av Hjorth & Rosenfelt(Norstedts) 


Fördelning efter förlag: 

3 Rabén & Sjögren
2 Norstedts
1 Nypon förlag
1 Gilla böcker

Fördelning efter författarens kön:

Kvinna 4 Man  5


Hur förvärvades böckerna:

Lånade på bibliotek: 7  

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar