lördag 7 april 2012

I min bokhylla: G


Jag har ju helt glömt bort Titelalfabetet. Det har blivit dags för bokstaven G. Av dessa sex böcker så har jag faktiskt läst hälften, inte illa.




Gösta Berlings saga av Selma Lagerlöf var med på någon litteraturlista när jag läste litteraturvetenskap. Det är en av få böcker som jag känner att jag skulle vilja läsa igen.

Gomorra av Roberto Saviano har jag bytt till mig i något bokbyte här på bloggen. Har inte blivit att jag läst den än.

Glashuset av Rachel Caine fick jag som recensionsex så den har jag läst. Den är en av få böcker som jag har läst som handlar om vampyrer.

Gör vad du vill av Erlend Loe är ett bokreafynd. Jag har dock inte läst den.

Guds barmhärtighet av Kerstin Ekman har legat oläst i hyllan i många år och risken finns att den kommer förbli oläst. Känner inget sug alls efter den boken. Någon som läst den?

Glada hälsningar från Missångerträsk av Martina Haag är en rolig bok. Den överträffade mina förväntningar. Om jag inte minns helt fel så ska den bli film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar