lördag 21 april 2012

I min bokhylla: H



Då har jag kommit till bokstaven H i min bokhylla. På sidan titelalfabetet kan du se de andra bokstäverna. Jag hade en hel del böcker på H. Här är sex av dem:

Hanteringen av odöda av John Ajvide Lindqvist är oläst. Jag har faktiskt inte läst något alls av Ajvide. Kanske dags att göra det snart.

Hundra år av ensamhet av Gabriel Garcia Márques är en av mina absoluta favoriter. Väldigt bra och mycket som man kan diskutera.

Hemsöborna  av August Strindberg har jag inte läst men det är en av Strindbergs böcker som jag kan tänka mig att läsa.

Händelser vid vatten av Kerstin Ekman är en av de få böcker som jag börjat läsa men inte kommit igenom.

Hypnotisören av Lars Kepler kommer jag ihåg att jag läste medan jag låg på sjukhuset och väntade på att dottern skulle komma. Kommer inte ihåg så mycket mer av den boken för jag hade nog lite svårt att koncentrera mig på boken. Något som jag dock kommer ihåg var hysterin med att komma på vem Lars Kepler var.

Harry Potter och den vises sten av J.K Rowling är den första boken i serien om Harry Potter. Jag har dem alla. De senaste är på svenska då jag inte orkade vänta på att de skulle komma på svenska. Jag tycker verkligen om böckerna om Harry Potter. Kanske skulle man läsa om dem eller så får jag läsa dem högt för dottern om några år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar