fredag 20 april 2012

Bokbloggsjerka - veckans fråga

Fredag igen och äntligen är helgen här. Fredag innebär Bokbloggsjerka hos Annika.

Veckans fråga:

Hur många sidor/kapitel ger du en bok innan du lägger undan den om den  inte tilltalar dig överhuvudtaget?

Det är väldigt sällan som jag lägger undan en bok som jag börjat läsa. Att säga något specifikt antal sidor är svårt. Det beror ju också på hur tjock boken är. En bok på sådär 400-500 sidor skulle jag nog läsa i alla fall 100 sidor och tycker jag väldigt illa om boken fortfarande så kanske jag släpper den då. Att jag inte har läst ut en bok har nog bara hänt 4-5 gånger i alla fall i mitt vuxna liv.


8 kommentarer:

  1. Brukar också läsa färdigt (ibland har jag dock lånat för mycket och måste lämna tillbaka av den anledningen).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja låna för många böcker gör jag hela tiden i så fall hinner jag inte ens börja läsa dem.

      Radera
  2. Jag är inte helt säker på att jag klarar att lägga undan en bok utan att läsa färdigt. Har inte försökt på sådär dryga 30 år och då läste jag ut den så småningom också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är några få som jag inte läst ut för annars hade jag aldrig kommit vidare. Man vill ju inte tappa läslusten totalt.

      Jag är dock rätt bra på att välja böcker till mig själv så det händer ju inte så ofta.

      Radera
  3. Det händer visserligen att jag lägger undan en bok till senare men då finns ju tanken om att läsa den en annan gång. Annars läser jag alltid ut böcker jag påbörjat, men skumläser kanske lite väl mycket ibland om jag absolut inte tycker om dem.

    SvaraRadera
  4. Ja, det är svårt att säga ett exakt antal!

    SvaraRadera
  5. Jag har lagt ner två böcker redan i år, och har ett par som jag inte avslutat men lagt på is.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har avslutat alla som jag börjat på i år. Jag har dock mest läst böcker som är rätt säkra kort för mig.

      Skulle ju vara intressant och veta vilka det är som du lagt ner i år. Får kika in hos dig och se om jag hittar det där kanske.

      Radera