lördag 14 april 2012

Hugo Cabaret

När jag var och tittade på Hunger Games för ett tag sedan så var det stora affischer på filmen Hugo. Hugo är regisserad av Martin Scorsese bygger på boken En fantastisk upptäckt av Hugo Cabaret som är skriven av Brian Selznick. När vi stod där och tittade på affischen kom en kille i tio till tolv års åldern fram och sa att den var så himla bra. Man såg verkligen att det var en film som han riktigt gillade och han började berätta vad den handlar om. Boken har jag sett många gånger på biblioteket. Den är dock inte utlånad så ofta då den är lite speciell, väldigt mycket bilder.

Kanske får boken ett uppsving nu när filmen har kommit. Jag är lite sugen på att se filmen och läsa boken för den delen. Någon som sett filmen?


3 kommentarer:

  1. Jag tyckte filmen var supermysig :D

    SvaraRadera
  2. Jag gillade filmen, den är mysig och lite annorlunda. När jag skulle förklara för ett av mina barn vad den handlade om blev det ungefär "Den handlar om en pojke som bor på en järnvägsstation, fast den handlar egentligen inte om det, den handlar om en man, eller om en pojke och en flicka, eller om film eller äh! Se den!"

    SvaraRadera
  3. Det är inte alltid så lätt att berätta vad saker och ting handlar om.

    Ska försöka se den när den kommer på dvd.

    SvaraRadera