fredag 6 april 2012

Dags för en hyllvärmare

Överallt hör man om Påskekrim i dessa påsktider så jag har också blivit lite sugen på att läsa en riktigt bra deckare. Det blir nog lagom till när påsken är slut eftersom jag precis börjat på Bara du finns av Jenny Holmberg.  Den har legat här hemma ett tag nu och då den är ett recensionsexemplar så kände jag att det var dags att läsa den. Jag har läst ungefär 60 sidor och den har börjat riktigt intressant. 

Men som sagt en riktigt bra deckare tänkte jag ta efter Bara du finns. Jag har en hel del deckare som hyllvärmare här hemma så det passar ju bra att äntligen läsa någon av dem. Jag har bestämt mig för att det ska bli en av följande böcker:

Odjuret av Anders Roslund & Börge Hellström
Pepparkakshuset av Carin Gerhardsen
Människa utan hund av Håkan Nesser

Någon som kanske läst alla tre eller någon av dem som kan hjälpa mig att välja?

5 kommentarer:

  1. Jag har faktiskt läst alla tre, och även om jag gillar Gunnar Barbarottis lite lågmälda köpslagande med gud fader själv och tycker att Odjuret är bland det bästa och samtidigt jävligaste som har skrivits, måste jag ändå pusha för Pepparkakshuset. Varför? Helt enkelt därför att det är den enda av de tre som är en "riktig" deckare och därför platsar som påskekrim. :)

    (Själv struntar jag fullständigt i påskekrimet iår.)

    SvaraRadera
  2. Eftersom jag inte läst Pepparkakshuset så vet jag inte om det är en "riktig" deckare, men jag har läst de andra två. Jag får nog hålla med Tina, de är inte "riktiga" deckare. Även om jag gillar båda.

    SvaraRadera
  3. Pepparkakshuset får det bli. Den har legat och väntat länge nog nu.

    SvaraRadera
  4. Har läst alla tre och varnar för att barn far illa i både Pepparkakshuset och Odjuret. Det är tre mycket bra böcker, men gillar nog Människa utan hund mest. Och ja, Pepparkakshuset är mest klassiskdeckare.

    SvaraRadera
  5. Har bara läst Odjuret av dem men har Pepparkakshuset hemma (oläst). Odjuret är en riktigt bra bok som fick mig att sluka alla Roslund och Hellströms böcker! Pepparkakshuset blev jag själv väldigt sugen på att läsa nu :)

    SvaraRadera