måndag 30 juli 2012

Ny bekantskap

Idag har jag börjat läsa Fyrmästarens dotter av Ann Rosman. Det är första boken om Karin Adler och det finns tre till i serien. Jag föredrar att börja läsa en ny författare när han/hon redan har skrivit några böcker. Det är så jobbigt att vänta ett år på en ny bok. 

Jag har egentligen inte hört så himla mycket om Rosman tidigare men så vann jag hennes senaste bok, Mercurium, för ett tag sedan. Då var jag ju helt enkelt tvungen att få tag på hennes tidigare böcker. 

Har ni läst något av Ann Rosman?

Jag tycker det verkar lovande, kanske en ny favorit.

2 kommentarer:

  1. Hej
    Jag har läst Fyrmästarens dotter, Själakistan och Porto Francos väktare av Ann Rosman. Gillade alla tre jättemycket! Nu måste jag ju snart läsa Mercurium med, har några andra att läsa först.

    /Katarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har snart läst ut Fyrmästarens dotter. Om inte förstör boken helt så gillar jag den.

      Radera