fredag 20 juli 2012

Lysande utsikter

Det var ett bra tag sedan jag läste Lysande utsikter av Charles Dickens och ärligt talat så kommer jag inte ihåg så himla mycket. Det jag kommer ihåg är att det finns en mystisk dam, Miss Havisham och den föräldralösa pojken Pip.

BBC har nu gjort miniserie av den och deras filmatiseringar brukar jag gilla. Nu när det är semestertider har jag dock lite dålig koll på tv-programmen så jag höll på att missa det. Som tur är finns programmet på Svt-play, dock bara i två dagar till. Så har ni inte sett det så skynda skynda.

Här hittar ni programmet.

4 kommentarer:

  1. BBC brukar lyckas med det de gör, jag gillar deras material.
    Imorgon ska jag se Lysande utsikter.

    Det är grymt dåligt utbud SVT har just nu, och strax börjar OS.
    Visserligen ska man vara utomhus när det är sommar, men kvällarna är ofta trista

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte mycket bra på tvn denna sommaren. Visst ska man vara ute när det är sommar men när det bara regnar så är det ju trevligt att koppla av lite i tv-soffan också.

      Radera
  2. Jag längtar till del 2 imorgon, det var en påkostad och fin start. För mig som gillar kostymer så var det en lysande början!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska försöka att inte missa den idag. Det var absolut en riktigt bra start.

      Radera