söndag 29 juli 2012

Bokbloggsjerka - veckans fråga

I fredags kom Annika med en ny fråga i bokbloggsjerkan. Då vi hade strålande solsken här spenderades det inte många minuter framför datorn så därför kommer mitt svar nu istället.
 
Veckans fråga:

Vilken är den bästa respektive sämsta bok du hittills har läst i år?

Detta var inte helt lätt. Jag har ingen klar favorit i år. Den som dock har upptagit mina tankar långt efter att jag lagt den ifrån mig är Flickan och skulden av Katarina Wennstam. Så det får bli min bästa bok hitintills i år.

Sämst i år får jag nog säga Oksa Pollock: Det sista hoppet av Anne Plichota och Cendrine Wolf. Det är en ungdomsbok som jag läste någonstans att den spås att bli den nya Harry Potter. Hur de kan jämföra den med Harry Potter fattar jag inte. Jag tyckte den var helt kass.

4 kommentarer:

  1. Flickan och skulden är tung men väldigt bra och tänkvärd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var mest förbannad hela tiden jag läste den. En bok som många borde läsa. Sen kommer den ju snart i ny upplaga så då kanske den läses igen.

      Radera
  2. Har inte läst någon av dem, men hört talas om båda. I ungefär samma tongångar som dina :)

    SvaraRadera
  3. Det var nära att jag också valde Oksa Pollock som årets besvikelse och sämsta bok. Katarina Wennstam har jag nu läst så mycket gott om så att jag nog får ta och läsa henne, tror jag.

    SvaraRadera