måndag 16 juli 2012

I min bokhylla: S

Jag fortsätter nu min rundvandring i hyllorna. Jag har kommit till bokstaven S och där hittade jag en hel del böcker. Jag valde ut sex som fick representera bokstaven. Vilka böcker jag har på de andra bokstäverna hittar ni på sidan titelalfabetet.


Saknaden efter Josef av Elizabeth George har jag läst för en hel del år sedan. Jag hade en period då jag läste allt av Elizabeth George. Hon skriver deckare om Havers och Lynley som kanske de flesta känner till om inte annat från tvn. Jag gillar dem men det var ett tag sedan jag läste något av George. Jag har dock någon oläst i hyllan men de är så himla tjocka.

Sagan om ringen av J. R. R Tolkien har jag också läst. Jag kom dock inte igenom hela trilogin utan bara till mitten av tvåan. Jag föredrar faktiskt filmerna för ovanlighetens skull.

Signal av Stephen King har jag inte läst. Jag har dock blivit sugen på att läsa något av honom då jag läst mycket gott om honom inne hos Monika.

Simon och ekarna av Marianne Fredriksson har ju nu även filmatiserats. Jag har dock varken läst boken eller sett filmen. Fredriksson brukar dock skriva bra så det är nog en bok jag får ta tag i.

Skuggorna och regnet av Håkan Nesser har jag läst. Jag gillar verkligen Nessers böcker fast det är samma sak här att det var längesedan jag läste något av honom.

Sju jävligt långa dagar av Jonathan Tropper  har jag inte läst. Den köpte jag i våras och ofta får böckerna stå ett tag i hyllan. Jag har läst mycket gott om den så jag ska nog försöka läse den snart.

1 kommentar:

  1. Jag har också läst massor av Elizabeth George och jag vill minnas att Saknaden efter Josef var riktigt bra. The body of death köpte jag för flera månader sedan, men än så länge har jag knappt tittat åt den. Läsa den ska jag dock göra vad det lider.

    SvaraRadera