onsdag 3 oktober 2012

Nu är den här

I går fick jag lådor fyllda med årets Barnbokskatalog. Att få dela ut katalogen till eleverna är verkligen en höjdpunkt på året. Det är redan flera som frågat efter den nya katalogen. Eleverna får dock vänta lite då jag vill dela ut den samtidigt som jag har boktips. Så nu gäller det att inte avslöja att den kommit.

Katalogen finns att läsa på nätet här. I katalogen finns ett urval av de böcker som kommer ut 2012. I katalogen finns även lite pyssel och tävlingar. I mitten hittar du affischen. 

Katalogen kan du hämta på ditt bibliotek.

1 kommentar:

  1. Jag har delat ut katalogen till min klass nu och de äskar att få titta i den och planera sin läsning. Kommer skriva i min blogg framöver hur vi ska arbeta med just Bokjuryn i år. :-)

    SvaraRadera