fredag 26 oktober 2012

Bokbloggsjerka om betyg

Då var det äntligen fredag igen. För många bokbloggare innebär det bokbloggsjerka inne hos Annika och så även hos mig. 

Veckans fråga?

Betygsätter du böcker? Varför/varför inte?

Jag sätter inget betyg på de böcker som jag läser och skriver om. Jag har funderat på det men tycker det är svårt att sätta betyg. Det är ju en del som sätter betyg men det är inget som jag bryr mig så mycket om. Om någon av de bokbloggare som jag följer skriver att den här boken var superbra så räcker det för att jag ska vilja läsa den. Eller så blir jag sugen på en bok för att någon inte alls gillar den och så vill jag jämföra om jag tycker likadant. 

Visst skulle det kanske underlätta för läsaren om jag satte betyg men det är faktiskt inget som jag har lust att göra. Det är ju faktiskt min blogg och jag bestämmer :)

8 kommentarer:

  1. Det räcker egentligen för mig också att någon eller flera säger att en bok är superbra för att jag ska vilja läsa den =)

    SvaraRadera
  2. Tycker också det är svårt med betyg

    SvaraRadera
  3. Så rätt så. Man skall göra det som känns rätt för en själv!

    SvaraRadera
  4. Jag sätter inte heller betyg och går mer på recensioner är sifferbetyg när det gäller tips från andra bokbloggare.

    SvaraRadera
  5. Jag hör också till skaran som inte betygsätter.

    SvaraRadera
  6. Jag sätter inte heller betyg eftersom det egentligen inte säger så mycket, särskilt då jag misstänker att de flesta böckerna skulle få typ en trea

    SvaraRadera
  7. Självklart gör man ju som vill och känner :) Eftersom jag själv väldigt sällan eller aldrig skriver att en bok är superbra eller superdålig så blir det nog svårt att genom texten tyda ut vad jag egentligen tycker om en bok.

    SvaraRadera
  8. Jag sätter betyg men har inget emot att läsa recensioner som inte har betyg i sig.

    SvaraRadera