tisdagen den 16:e oktober 2012

Lättläst fantasy

Vattenspår är den första boken om Maya och Havsfolket. Jag får erkänna att jag missat att denna bok. Efter ett tips har jag nu köpt in serien. Jag har även bokpratat om den för årskurs 3 och den blev genast utlånad. 

En natt kan Maya inte sova. Hon går upp för att hänga något för fönstret. Då ser hon att det är någon som håller på att flytta in i grannhuset. Grannhuset har stått tomt i över ett år vilket Maya tycker är trist. Nu hoppas hon bara att det är någon i hennes egen ålder som ska flytta in. 

Nästa dag går Maya och hennes familj över till grannhuset för att hälsa dem välkomna. När de ringer på dörren är det ingen som öppnar. Maya kan inte låta bli att kika in genom fönstret. Det är någon som rör sig där inne och plötsligt är det någon som står precis innanför fönstret och stirrar på henne. 

Vattenspår är en lättläst fantasybok som jag tror kommer tilltala de i 9 - 12 års åldern. Boken har 61 sidor och en hel del illustrationer gjorda av Katarina Dahlquist.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar