onsdag 24 oktober 2012

Boktips på gång

Just nu håller jag på och hetsläser böcker som kan passa för de som går i årskurs fyra. På fredag är det nämligen dags att presentera lite böcker för skolans fyror. Jag vill ha med några nya böcker då jag även ska dela ut den nya Barnbokskatalogen

Idag läste jag ut en bok som jag fastnade för, Vinterkarusellen av Kerstin Gavander. Skriver ett inlägg om den sedan för det förtjänar den.

Den magiska kappan av Katarina Genar tänker jag också ta med. Lite mystik brukar uppskattas.

Hej, det är jag! av Nina Grøntvedt  tänker jag också ta med. Den är en blandning mellan en dagbok och vanlig berättelse. Dagböcker brukar vara populära.

Någon deckare är det alltid bra att ha med. Jag fastnade för den nya serien, Spöken och spioner av Katarina Mazetti.

Några andra böcker som jag tänkte ta med är:

Big Bang av Torsten Bengtsson
Den magiska kepsen av Petter Lidbeck
Inbrott i skolan av Lena Lilleste
Gorland ruiner av John Flanagan
Emily ensam av Gull Åkerblom

Ska bli intressant att se vilken bok som blir mest efterfrågad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar