fredag 5 oktober 2012

Bokbloggsjerka - veckans fråga

Denna veckan är bokbloggsjerkan lite enklare igen så då hänger jag på igen. 


Veckans fråga:

Läser du facklitteratur ibland och vad är det i så fall som intresserar dig?

Jag läser en del facklitteratur. Sedan jag fick barn har det blivit en del böcker om barn och föräldraböcker. Jag tycker det är intressant och läsa om andra som fått barn och hur de har det i vardagen. Just nu läser jag tex Daniel Åberg och Johanna Ögrens bok När 2 blev 3. Väldigt intressant och man känner igen sig i mycket.

Sen läser jag en del som har med jobbet att göra. Böcker om litteratur, bibliotek och informationssökning är sådant som intresserar mig. Jag läser dock främst skönlitteratur men en och annan fackbok blir det också.

6 kommentarer:

  1. Ja, föräldraböcker kan vara bra, jag har läst både bra och mindre bra.

    SvaraRadera
  2. Ja föräldraböcker och böcker om barns utveckling lästes mycket när barnen var små.

    SvaraRadera
  3. Jag kan tänka mig att jag skulle läsa en del föräldraböcker om jag blev gravid nån gång :)

    SvaraRadera
  4. Jag har alltid hävdat att man kan läsa sig till allt, men jag försökte det med ridning. Det funkade så där. I teorin visste jag precis hur man skulle göra, men i praktiken funkade det inte alls :)

    SvaraRadera
  5. Jag har också blivit sugen på att läsa När 2 blev 3! Den verkar vettig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har snart läst ut den och visst är den vettig. Intressant att de skriver vartannat kapitel.

      Radera