måndag 29 oktober 2012

Högar med böcker

Idag började höstlovet för eleverna. Jag ska jobba imorgon också men sen har jag tagit semester. Det är många som undrar, inte minst eleverna, vad jag egentligen gör på biblioteket när där inte är några elever. Här bredvid ser ni vad jag sysslade med största delen av förmiddagen. Jag hade över hundra böcker som jag skulle lägga in i datorsystemet. De flesta av böckerna ska användas i ett projekt som vi ska starta upp veckan efter höstlovet så jag var bara tvungen att hinna lägga in dem.

Jag har massor av andra böcker som jag inte hunnit lägga in. Har aldrig legat efter så mycket i mitt arbete tidigare. Försöker att inte stressa upp mig men inte så lätt att låta bli. 

Jag passade även på att beställa lite böcker bland annat Anne-Marie Körlings bok Den meningsfulla högläsningen. Den ska det bli spännande att läsa.

Som vanligt hann jag inte allt det som jag hade tänkt. Tiden bara försvann men så är det de dagar som jag slutar 13:30 efter lunch är det ju nästan dags att gå hem.

Hoppas ni haft en bra dag!

5 kommentarer:

  1. Det är härligt med nya böcker :)

    SvaraRadera
  2. Det är så roligt det där. Elever har ingen som helst uppfattning vad som händer i ett rum när de inte är där. De blir alltid lika förvånade när jag säger att jag har lektion när jag inte har dem. Va? har du fler elever? Har du inte bara oss?

    Fast, jag kan tänka mig att även en del vuxna undrar. Vad gör man som lärare/bibliotekarie när inte eleverna är där?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eleverna blir lika förvånad varje gång som jag berättar att jag köper in böckerna till biblioteket. Man undrar var de tror de kommer ifrån, himlen? :)

      Radera
    2. Hahaha... De har läst för mycket Harry Potter! Böckerna bara trollas dit! :-)

      De tror säkert att alla böcker skickas automatiskt ur till alla bibliotek när de ges ut...

      Radera