fredag 9 september 2011

Summering - augusti

I augusti blev det endast 7 böcker lästa. Inte speciellt mycket med tanke på att en av dem är en bilderbok och två av dem är böcker som riktar sig mot barn på lågstadiet. Det är dock inte så konstigt då jag börjat jobba igen efter sommarens semester. De första veckorna är väldigt intensiva på jobbet och det är faktiskt fortfarande väldigt intensivt. Vilket ju är väldigt kul. Är väldigt glad att jag äntligen tog mig tid att läsa Våffelhjärtat som jag tänkt läsa i många år. Jag hade även tänkt att jag skulle ta tag i en av mina hyllvärmare men jag är helt värdelös på det. Nu när man dessutom är på jobbet så droppar det ju in nya böcker konstant och man blir väldigt sugen på att läsa just dem.

Barn och ungdomsböcker:

 Våffelhjärtat av Maria Parr(Eriksson & Lindgren)
 Spyflugan Astrid rymmer av Maria Oskarsson(Bonnier Carlsen)
 Pojkarna av Jessica Schiefauer(Bonnier Carlsen)
 Fånga farliga djur av MartinWidmark(Bonnier Carlsen)

Romaner:

Tigerkvinnan av Katerina Janouch(Piratförlaget)
Glada hälsningar från Missångerträsk! av Martina Haag(Piratförlaget)

Deckare:

Änglavakter av Kristina Ohlsson(Piratförlaget)



 Fördelning efter förlag:

3 Bonnier Carlsen
3 Piratförlaget 
1 Eriksson & Lindgren

Fördelning efter författarens kön:

Kvinna 6 Man 1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar