tisdag 13 september 2011

Alkemins eviga eld Anna Jansson



Alkemins eviga eld är den tolfte boken om Maria Wern och hennes kollegor på Gotland. I denna boken får vi lära känna Tomas Hartman,  Werns chef lite mer. Tomas Hartman mår inte så bra och egentligen ska han bara jobba 50 %. Men så försvinner Hartmans farbror glaskonstnären Justus Hartman och gamla minnen väcks till liv. Sådant som Hartman inte berättat för någon.

Maria Wern tar sig an fallet med den försvunna glaskonstnären vilket leder henne till fastlandet och Kosta Boda Art Hotell. Där gör Wern ett hemskt fynd.

Jag gillar verkligen böckerna om Maria Wern och jag har läst alla de tidigare. Jag ser Eva Röse framför mig när jag läser böckerna då det är hon som spelar Wern i filmerna. Tycker det är intressant att man i denna boken även får lära känna Tomas Hartman och Erika lite extra. Jag tyckte dock att boken var lite seg innan den kom igång. Jag förstår dock att det var något som behövdes för helheten.

Man kan ju undra hur många böcker det ska bli om Maria Wern. Jag kommer fortsätta att läsa dem och ser redan fram emot nästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar