torsdag 15 september 2011

Inspiration

Idag har inte varit en vanlig dag utan tid för inspiration. Började att jobba lite i biblioteket och bara en liten stund innan jag skulle sticka in till stan kom ett paket med böcker. Hann precis öppna det och det var fyllt med härliga böcker. Vill egentligen bara ta med alla hem men jag hejdade mig och tog inte med en enda.

Sen bar det av till stan för lunch med bibliotekskollegor. Efter en trevlig lunch blev det prat om biblioteksplaner. En del kollegor hade varit flitiga och var nästan färdiga med sina. Själv hade jag inte tittat alls på det. När ska man hinna?

Eftermiddagen avslutades med att jag själv fick sitta och lyssna när någon annan berättade om böcker för en gångs skull. Karna Nyström kommer varje termin och berättar om den aktuella utgivningen. Jag har i och för sig rätt bra koll på den men något guldkorn har man ofta missat.

Så nu har man en ännu längre "att läsa lista". Visst är det härligt!

Någon annan som hittat på något kul?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar