onsdag 24 augusti 2011

Änglavakter av Kristina Ohlsson

Änglavakter är den tredje boken om Fredrika Bergman. Fredrika är egentligen föräldraledig men så dyker det upp ett nytt fall. En ung kvinna hittas styckad och begravd. När Spencer kommer hem och vill vara föräldraledig börjar Fredrika att jobba igen.

Fredrika undrar dock varför Spencer helt plötsligt vill vara föräldraledig. Hon får en känsla av att Spencer döljer något. Fredrika är dock inte helt ärlig hon heller. Deras relation hamnar i en svacka.

Kvinnan som blivit styckad visar sig vara en ung student som varit försvunnen i två år. Utredarna har svårt att förstå varför kvinnan gick ett så brutalt öde till mötes.

Jag gillar verkligen böckerna om Fredrika Bergman. Jag har väldigt svårt att lägga ifrån mig Änglavakterna och jag vill bara läsa vidare. Som tur är så kommer det fler böcker om Fredrika Bergman om jag inte fått det hela om bakfoten.

De två tidigare böckerna om Fredrika Bergman heter Askungar och Tusenskönor.

Andra som skrivit om Änglavakter är: En bok om dagen och Pocketpinglorna.


2 kommentarer:

  1. Jag började läsa Änglavakter igår på morgonen och nu ungefär ett dygn senare så är det slut. Jag tycker det förklarar ganska bra vad jag tyckte om boken..:P Den var verkligen spännande!:D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att man läser ut en bok snabbt brukar vara ett bra betyg :)

      Radera