måndag 5 september 2011

Snabbt och lätt!

Den här lilla enkäten hittade jag hos Enligt O. Gör den ni med.

Mina svar har jag gjort i fet stil.

Morgonpigg eller nattuggla
Bibliotek eller bokhandel? Bibliotek så klart!
Adlibris eller Bokus?Har avtal med Adlibris på jobbet så blir att jag känner mig hemma där.
Ljudbok eller e-bok?
Inbunden eller pocket? Inbundet är snyggare i hyllan.
Vampyrer eller zombies?
Camilla Läckberg eller Jan Guillou?
En i taget eller slalomläsning?
Bokmärke eller hundöra? Absolut inga hundöron.
Chips eller choklad?
Biografier eller memoarer?
Skräck eller chicklit?
Boken eller filmen? Först boken sen filmen.
Twitter eller Facebook?
Strindberg eller Heidenstam?
Kokbok eller Bakbok?
Te eller kaffe? Dricker inte kaffe.
Rött eller vitt?
Boklördag eller ViLäser?
Man Booker Prize eller Augustpriset? Jag föredrar Augustpriset då det även finns en kategori för barn- och ungdomsböcker.

2 kommentarer:

  1. Föredrar nog också ungdomadelen av Augustpriset, men läser mer i teorin än i praktiken. Brukar glömma av pristagarna när de väl är utsedda. Kul att läsa dina svar.

    SvaraRadera
  2. När man jobbar så mycket med ungdomsböcker som jag gör så är det alltid extra kul när det är dags att dela ut pris. Spännande att se om man läst vinnaren.

    SvaraRadera