söndag 4 september 2011

Bokbloggsjerka - veckans fråga

Annika har ju kört igång med bokbloggsjerkan igen efter ett sommatuppehåll. Denna veckan tänkte jag att jag skulle hoppa på.

Veckans fråga:

Hur många böcker har du precis i detta nu i din att-läsa-hög och vilken/vilka är du mest sugen på att läsa nu?

Jag har aldrig räknat efter hur många olästa böcker som jag har i hyllorna. Jag tänker inte heller göra det då jag antagligen skulle känna mig väldigt stressad av det. Jag har lite högar här och där här hemma med böcker som jag tänker att jag ska läsa snart.

Jag har fått några böcker så de känner jag att jag bör läsa inom det snaraste tex Häxmästaren av Peter Bergting och Kim M Kimselius böcker om andra världskriget. Den bok som jag ska läsa härnäst är Anna Janssons bok Alkemins eviga eld då jag måste lämna den på biblioteket snart.

3 kommentarer:

  1. Hur håller du ordning på de som är olästa? Jag skulle aldrig klara att inte ha fullständig koll på dem :)

    SvaraRadera
  2. Jag är kanske en lite ovanlig bibliotekarie. Hemma har jag inte någon som helst ordning på mina böcker. För att vara bokbloggare så har jag nog inte så många böcker.

    Kanske är det dags att organisera mina böcker....

    SvaraRadera
  3. Jag tänker inte heller räkna mina ;-) av precis samma anledning.

    SvaraRadera