måndag 17 december 2012

Topplista Adlibris

På Adlibris Facebooksida hittar man nedanstående lista. Listan är över de mest sålda inbundna böckerna 2012.

Jag har endast läst två av dem: nummer 8 och 10. Jag kan dock tänka mig att läsa flera av dem. En av böckerna har jag dock aldrig hört talas om, nämligen nummer 9. Extra kul tycker jag det är att en ungdomsbok finns med på listan.


1. Femtio nyanser av honom, E.L James
2. Torka aldrig tårar utan handskar, del 1: Kärleken, Jonas Gardell
3. Sandmannen, Lars Kepler
4. Femtio nyanser av mörker, E.L James
5. Ett kort uppehåll på vägen från Auschwitz, Göran Rosenberg
6. Dandy, Jan Guillou
7. Gustavs grabb, Leif GW Persson
8. Eld, Mats Strandberg, Sara Bergmark Elfgren
9. Drunkna inte i dina känslor, Maggan Hägglund, Doris Dahlin
10. Den sista akten, Mari Jungstedt

Jag älskar topplistor. Imorgon tror jag att jag ska börja summera utlånen på biblioteket och göra några topplistor. Alltid kul att se vilka böcker som varit mest utlånade.

Hur många av böckerna har ni läst?

3 kommentarer:

  1. Jag har bara läst ettan, men jag påbörjade nian också. Den var inte riktigt som jag trodde så jag läste bara lite i början.

    Jag brukar oftast inte ha läst böcker som ligger på topplistan eftersom de brukar innehålla många deckare och det läser jag inte så gärna.

    Jag gillar att läsa topplistor, jag brukar bara inte kunna bocka av så många. :-)

    SvaraRadera
  2. Jag har läst hälften av böckerna, nummer 2, 3, 5, 8 och 10. Jag har inte heller hört talas om nummer 9. Nummer 3 är dock ganska dålig.

    SvaraRadera
  3. Jag har också bara läst två av dem (8 och 10), ytterligare två står i hyllan (2 och 3). Jag tror inte det blir fler för mig på just den topplistan :)

    SvaraRadera