onsdag 26 december 2012

Bjärbo tipsar

Om ni är sugen på att läsa någon bra ungdomsbok under julledigheten så tipsar Lisa BjärboAdlibris om tio bra ungdomsböcker. Jag som tycker att jag läser en hel del ungdomsböcker inser att jag bara har läst 5 av dem. Ännu fler böcker att lägga till i läshögen alltså.

Om ni följer länkarna så kommer ni till inlägg där jag skrivit om de böcker som jag läst.

Jellicoe Road av Melina Marchetta

The Fault in our stars av John Green - Denna är jag väldigt nyfiken på då jag bara hört gott om den. Jag väntar dock till den kommer på svenska.

Ska bara dö först av Harald Rosenlow Eeg

Robothjärta av Natalie Standiford

Som om jag frågat av Johanna Lindbäck

Var är Alaska? av John Green

Erebos av Ursula Poznanski

Het av Jenny Jägerfeld, Gunnar Ardelius, Jessica Shiefauer m fl - den här boken är ett dåligt samvete då jag börjat på den och läst några av novellerna. Får försöka läsa klart den snarast.

Affektion av Martin Jern

Här ligger jag och blöder av Jenny Jägerfeld - Denna har jag läst dock har jag missat att skriva om den.

När jag tittar igenom listan över lästa böcker så inser jag att jag har inte läst så himla många ungdomsböcker i år. Får se hur många det är exakt när jag summerar året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar