lördag 1 december 2012

I kväll läser vi...

I kväll tänkte jag börja läsa Jul i stora skogen av Ulf Stark och Eva Eriksson. Jag köpte den genom Barnens Bokklubb och i paketet den månaden ingick även Tomten är vaken plus en fin julkalender.

Jag tänkte vi skulle läsa en liten bit varje kväll vilket passar bra då boken är uppdelad i 25 kapitel. Jag har inte läst boken så det ska bli spännande att se hur den är och hur den kommer att mottas av lillan.

Eva Eriksson står för illustrationerna och det är ju verkligen ett perfekt val. Bilderna är väldigt fina och stämningsfulla.  Om inte julstämning infinner sig av att läsa den här boken så blir det nog svårt att få någon julstämning överhuvudtaget.

Har ni några jultraditioner kring läsandet vid jul? Någon bok som ni tex läst högt för barnen?


1 kommentar:

  1. Fina böcker! :) Jag har inga barn.. Men om jag hade så skulle jag absolut läsa julböcker. Astrid Lindgrens "nya" är jag särskilt nyfiken på..

    SvaraRadera