måndag 10 december 2012

Tematrio - Nobelpriset

Inte så konstigt att Lyran valt Nobelpristagare som dagens tematrio.
Berätta om tre Nobelpristagare du gillar eller är nyfiken på!

När jag tittar på listan över pristagarna så inser jag att det är inte många som jag läst något av. Så därför får de bli två pristagare som jag är nyfiken på och en som jag läst.

1. Doris Lessing är en av dem som jag är nyfiken på.

2. Ernest Hemingway har jag inte läs något av, vilket jag verkligen borde göra.

3. Eftersom Lyran redan valt Marques så väljer jag Toni Morrison. Jag har dock endast läst en av hennes böcker men den tyckte jag väldig mycket om. Boken som jag läst är Älskade, som jag tyckte väldigt mycket om.

4 kommentarer:

  1. Jag har läst någon enstaka bok av Doris Lessing, men det är inget för mig. Hemingway tycker jag bättre om, men ingen favorit.

    SvaraRadera
  2. Toni Morrison är jag lite nyfiken på.

    SvaraRadera
  3. Toni Morrison har jag läst något av, och Hemingway, men inte Doris Lessing

    SvaraRadera
  4. Ernest Hemmingway finn även i min trio. Doris Lessing är jag intresserad av.

    SvaraRadera