måndag 31 december 2012

Summering - november

När jag satt och summerade december månad så inser jag att jag inte summerat november. Kanske beror det på att det var en så oerhört dålig månad, endast fyra lästa böcker. Månaden innehöll dock en riktigt höjdpunkt, Niceville som är en av de bästa böckerna som jag läst under 2012.

Barn- och ungdomsböcker:

Gåtan Felicia Hill av Elsie Petrén(B. Wahlströms)
Frost av Maggie Stiefvater(B. Wahlströms)
Skuggan i väggen av Kerstin Lundberg Hahn(Rabén & Sjögren)

Romaner:

Niceville av Kathryn Stockett(Norstedts)

Fördelning efter förlag:

2  B. Wahlströms
1 Rabén & Sjögren
1 Norstedts

Fördelning efter författarens kön:

Kvinna 4 Man 0

Hur förvärvades böckerna:

Lånade på bibliotek: 3
Hyllvärmare: 1(Niceville)

2 kommentarer:

  1. Hoppas på att hinna läsa Niceville under nästa år. Den står i bokhyllan och väntar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den tycker jag verkligen att du ska prioritera. För den är verkligen bra.

      Radera