måndag 31 december 2012

I min bokhylla: Ä

På årets sista dag gör jag klart Titelalfabetet för att sedan gå vidare med nya utmaningar. Jag har nu kommit till bokstaven Ä och här fanns det lite fler böcker i hyllan.


Änglarnas tecken av Danielle Trussoni fick jag i present förra året av sambon. Tyvärr så har den blivit stående i bokhylla. Någon som läst den?

Älskaren av Marguerite Duras läste jag för rätt många år sedan när jag läste litteraturvetenskap. Jag har dock inget större minne av den.

Älskade av Toni Morrison läste jag även den när jag läste litteraturvetenskap. Älskade har även blivit filmad med Oprah Winfrey i huvudrollen.

Änglavakter av Kristina Ohlsson läste jag för inte så länge sedan. Ohlsson har blivit en av favoriterna i genren kriminalromaner. Så har du inte läst någon av hennes böcker tycker jag absolut att ni ska göra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar