söndag 9 december 2012

Jag lägger ner

Det är väldigt sällan som jag inte läser ut en bok som jag påbörjat. Nu lägger jag dock ner Konsten att vara kvinna av Caitlin Moran. Det är inte alls min typ av bok. Jag började läsa den för cirka en månad sen men kom aldrig in i den. Jag har spenderat en del tid i helgen att läsa den men det funkar inte. Jag fastnar inte alls. Moran och jag är nästan jämnåriga så man skulle ju kunna tänka sig att jag skulle känna igen mig. Det gör jag dock inte alls, kanske inte så konstigt då vi ju inte är uppväxta i samma land.

Det är bara 20 dagar kvar av året och de dagarna vill jag ägna åt böcker som jag verkligen fastnar för. Så nu ska jag ta något lättsmält som jag vet kommer passa mig. Kanske ska mitt nyårslöfte vara att inte hålla på att läsa böcker som jag inte fastnar för. Har man gett boken 100 sidor så får det faktiskt räcka.

2 kommentarer:

  1. Jag lånade hem den som e-bok i min iphone, men tycker den verkar lite... skum? Inte alls vad jag förväntat mig i alla fall. Nu har jag iofs bara läst en liten bit, så jag får väl ge den en lite större chans innan jag lägger ner.

    100 sidor är definitivt nog. Man ska inte behöva tvinga sig igenom en bok mer än så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var inte alls som jag förväntade mig. Om jag inte hade varit så stressad just nu så hade jag kanske läst ut den men känner att jag orkar inte lägga flera veckor på en bok. Ska bli spännande att läsa vad du tycker om den.

      Radera