söndag 5 augusti 2012

Summering - juli 2012

Under juli månad läste jag elva böcker vilket gör juli till min bästa läsmånad detta året. Läsningen har varit varierad och jag har fått med lite av varje. Har äntligen läst några av böckerna som står i hyllorna. Jag har även läst en av böckerna i min egen utmaning Läs boken, Se filmen(Svinalängorna).

Barn- och ungdomsböcker:

Sommar för evigt av Jenny Han(B Wahlströms)
Rum 213 av Ingelin Angerborn(Rabén & Sjögren)
Ingen du känner av Christina Wahldén(Rabén & Sjögren)
Pensionat Vidablicks gåta av Katarina Genar(Bonnier Carlsen)
Jag väntar under mossan av Amanda Hellberg(Bonnier Carlsen)

Romaner:

Svinalängorna av Susanna Alakoski(Albert Bonniers förlag)
Dubbelexponering av Suzanna Dilber(Forum)
Modershjärtat av Katerina Janouch(Piratförlaget)
Dödergök av Katarina Wennstam(Albert Bonniers förlag)

Deckare:

Fyrmästarens dotter av Ann Rosman(Ponto pocket)

Klassiker:

Hemsöborna av August Strindberg(Albert Bonniers förlag)

Fördelning efter förlag:
3 Albert Bonniers förlag
2 Bonnier Carlsen
2 Rabén & Sjögren
1 Piratförlaget
1 Forum
1 B. Wahlströms
1 Ponto pocket

Fördelning efter författarens kön:

Kvinna 10 Man 1

Hur förvärvades böckerna:

Lånade på bibliotek: 5
Hyllvärmare: 3
Från egen hylla som är ganska nyinköpta: 3

Jag är nöjd med läsningen i juli, lite gammal och lite nytt. Jobbet har åter börjat komma i tankarna så några böcker är lästa med tanke på det. De flesta böckerna har dock bara varit ren lustläsning och det är väl så det ska vara. Snart är det dags att börja jobba igen och då blir det mer jobbrelaterad läsning igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar