onsdag 2 maj 2012

Summering - april 2012

Under april månad har jag läst tio böcker vilket blir den bästa månaden det här året. En bra blandning tycker jag det har blivit. Det har varit en hyllvärmare(Vi i villa), några nya(tex När skönheten kom till Bro) och några barn och ungdomsböcker. Jag har dock inte varit lika bra på att skriva om böckerna som jag läst. Jag får försöka bättra mig på den fronten.

 Barn- och ungdomsböcker 

 Ute i kylan av Ritta Jacobsson(LL-förlaget)
 Mitt lyckliga liv av Rose Lagercrantz(Bonnier Carlsen)
 Huberts värsta sommarlov av Arne Svingen(Berghs)
 Som Zlatan fast bättre av Niclas Christoffer(Hoi förlag)

Deckare

När skönheten kom till Bro av Anna Jansson(Norstedts)

Romaner

Vi i villa av Hans Koppel(Wahlström & Widstrand)
Felicia försvann av Felicia Feldt(Weyler)
Bara du finns av Jenny Holmberg(Massolit förlag)
Jag skulle aldrig ljuga för dig av Moa Herngren(Wahlström & Widstrand)
Jag ska egentligen inte jobba här av Sara Beischer(Ordfronf förlag)

Fördelning efter förlag:

2 Wahlström & Widstand
1 LL-förlaget
1 Bonnier Carlsen
1 Berghs
1 Hoi förlag
1 Norstedts
1 Weyler
1 Massolit förlag
1 Ordfront förlag

Fördelning efter författarens kön:

Kvinna 7 Man 3

Hur förvärvades böckerna:

Lånade på bibliotek: 7
Recensionsexemplar: 2
Hyllvärmare: 1

När jag tittar igenom de tidigare summeringarna som jag gjort under året så inser jag att jag nu har läst min första hyllvärmare för året. Det har alltså gått fyra månader och jag har bara läst en bok som jag hittat i min egen bokhylla. Jag har förvisso läst några recensionsexemplar så de äger jag ju också men de har ju inte hunnit bli några hyllvärmare än. Jag skyller på att jag jobbar på bibliotek hela dagarna och ser så många böcker som bara vill att jag ska läsa dem. Det går ju inte att motstå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar