lördag 12 maj 2012

Ny bokcirkelbok

Vet egentligen inte när jag ska få välja helt själv. Det är alltid massa måsten med min läsning. En bok som jag bör läsa inom en väldigt snar framtid är Johan Theorins Sankta psyko som vi har i läsecirkeln på jobbet. Den är säkert bra men är lite trött på alla dessa måsten. Visst jag kan ju skippa den men det känns inte heller rätt. Nu har jag egentligen inget emot Sankta psyko men vet inte riktigt om det är vad jag är sugen på just nu. Jag har inte läst något alls av Theorin fast jag har flera av hans böcker här hemma. Kanske blir det en alldeles förträfflig bekantskap. 

Gillar ni Theorins böcker?

4 kommentarer:

  1. Jag har bara läst Sankta Psyko av Theorin men den tyckte jag var bra. Ett plus om den känns som ett måste är att den i alla fall är lättläst ;)

    SvaraRadera
  2. Jag har bara läst de tre delarna som är utgivna i Ölandskvartetten och av dem gillade jag Nattfåk bäst, men de andra två var också helt OK.

    SvaraRadera
  3. Jag blir avskräckt av titelns typsnitt. Känns för läskigt!

    SvaraRadera
  4. Jag får väl ge den en chans. Den låter ju spännande om man läser på baksidan.

    SvaraRadera