fredag 4 maj 2012

Bokbloggsjerkan - Utmaningar

Denna veckan undrar Annika i sin bokbloggsjerka om vi brukar vara med i utmaningar. Frågan lyder så här:

Brukar du delta i bloggutmaningar och i så fall vilka? Finns det någon utmaning du saknar men som du själv inte orkar/vill/kan dra igång?

Jag har inte hoppat på så många utmaningar den senaste tiden då jag vet att jag är så dålig på att slutföra dem. Jag tycker egentligen att det är kul men jobbet styr min läsning rätt mycket. Ska jag ha boktips för årskurs 7 så måste jag ju läsa böcker som passar dem ett tag och då hinner jag kanske inte med så mycket annat.

Jag har en egen liten utmaning som jag kallar Läs boken, se filmen. Jag är rätt bra på att samla på mig hyllvärmare och inte bara på bokhyllorna utan även på den inspelningsbara boxen som jag fyller med filmer. Jag måste ju först läsa boken så som ni förstår så är boxen ganska full :)

Vet inte om man kalla dem utmaningar men Lyrans tematrio är ett återkommande inslag på bloggen och givetvis bokbloggsjerkan också.

13 kommentarer:

  1. Läs boken, se filmen är kul utmaning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm en kul utmaning som jag inte kommit så långt med än :)

      Radera
  2. På tal om utmaning så har jag utmanat dig: Jag har utmanat dig Kolla här: http://bokugglan.blogspot.com/2012/05/utmanade.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska genast bege mig in till dig och se vad det är.

      Radera
  3. Jag har hela första säsongen av Game of thrones inspelad nu och boken står i hyllan :) Jag är också bra på att samla på mig både serier/filmer/böcker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med Game of thrones gjorde jag ett undantag och såg det faktiskt på tv utan att ha läst boken. Jag kan rekommendera dig att se några avsnitt i stöten för det är en himla massa att hålla reda på. Fast jag antar att du kanske ska läsa boken först eller?

      Jag var lite skeptisk när jag hade sett några avsnitt men efter att jag sett hela säsongen så är jag väldigt sugen på nästa säsong.

      Radera
  4. Jag gillar också egentligen läsutmaningar men deltar sällan. Förr deltog jag men nu försöker jag beakta att jag är något av en tidsoptimist.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, det är ju det där med tiden. Det är alldeles för lite av den varan.

      Radera
    2. Tiden är en av orsakerna till inte jag heller hakar på alla roliga och intressanta läsutmaningar som finns på olika bloggar.

      Radera
  5. Jag är så dålig på att se på film men det finns några filmatiseringar som jag är sugen på, just nu är det ex. Norwegian Wood.

    SvaraRadera
  6. Vill gärna bli bättre på att just läsa boken, se filmen... Ser tyvärr alldeles för lite film nu för tiden. Får bli bättring! Det är ju trots allt väldigt fint när man väl lyckas ta sig tid :)

    SvaraRadera
  7. Läs boken, se filmen låter intressant, tänkte skriva att det har blivit lite film för oss på sista tiden, har mer blivit serier, så serier vs böckerna har det varit en del. Men, när man läser mycket så snubblar man ofta på filmatiseringar av någon bok...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ser också mest serier. De är lagom långa då man inte har så mycket tid över en kväll. Men några filmer då och då kan man ju hinna med.

      Radera