fredag 25 maj 2012

Bokbloggsjerka - Veckans fråga

Då var det äntligen fredag igen. Vill inte sitta inne för mycket då det är strålande väder ute men en liten bokbloggsjerka tänkte jag bjuda på denna härliga fredag.

Veckans fråga:

Nämn en bok som står på din önskelista just nu.

Just för tillfället så står det inte så mycket på min önskelista då jag har dålig koll på kommande böcker. En som jag dock nämnt tidigare är Modershjärta av Katerina Janouch som är den femte delen om barnmorskan Cecilia Lund. Jag behöver verkligen någon lättsmält till sommaren känner jag. Jag får dock vänta ett tag på den då den inte kommer förrän i juli.

Vet knappt om jag vågar surfa runt och se vad ni andra har svarat. För då kommer jag bara få tips på massa böcker och jag har verkligen redan massor av böcker som jag måste läsa.

16 kommentarer:

  1. Det är lite farligt med bokbloggar, listan på böcker man vill läsa växer lätt så snabbt :)

    SvaraRadera
  2. Ja, min lista har redan växt och då har jerkan knappt börjat :)

    SvaraRadera
  3. Den som väntar på något gott.. det kan ju vara bra att ha något att se fram emot!

    SvaraRadera
  4. Haha ja, man kanske borde isolera sig från bokbloggar och internetbokhandlar tills man har läst undan lite... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det borde man ju verkligen göra. Lite svårt när man jobbar på bibliotek dock :)

      Radera
  5. Sommar är lättsmält även för mig, tack för tipset!

    SvaraRadera
  6. Visst finns det mycket man vill ha!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst finns det. Fick en hel hög med böcker till jobbet precis innan jag skulle gå hem i fredags och när jag öppnade det så såg jag att den vill jag läsa, och den och den och den....

      Radera
  7. Modershjärtat verkar väldigt spännande.

    SvaraRadera
  8. Alltid farligt med alla lästips man får på alla bokbloggar! :) Jag vill också läsa lättsmält på sommaren, men i år ska jag ju faktiskt också vara med i Lyrans klassikerutmaning. Får se hur det går ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska också vara med i klassikerutmaningen så det blir nog en bra blandning i sommar.

      Radera
  9. Fast min önskelista kryllar ju av gamla böcker också! Jag har en känsla av att bokbloggosfären är överrepresenterad av lärare och bibliotekarier, vilket ju verkar helt naturligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så. Det är ju inte bara nya böcker man vill läsa. Men har man serier man följer och det kommer en ny bok i just den serien som man gillar så brukar den i alla fall för mig få högsta prioritering. Och är det då många författare som man kanske följer så blir det rätt mycket nytt.

      Radera
  10. Åh, den står högt på min lista oxå. Men Simonas står högst :)
    Jag har även gamla på att-läsa-listan, det blir ju så när man surfar runt på bokbloggar och läser om alla bra böcker alla andre har läst. Underbart! Vet inte hur många stjärnmärkta inlägg jag har i GReader...

    SvaraRadera
  11. Haha, ja, jag har hittat flera böcker som jag har lagt till på min läslista efter helgens bokbloggsjerka :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte vågat surfa runt och se vad alla tipsat om. Jag har så många böcker pågång.

      Radera