fredag 11 maj 2012

Bokbloggsjerka - nya bekantskaper

Äntligen fredag säger jag efter en hektisk vecka.  Fredag innebär som vanligt bokbloggsjerka hos Annika.


Veckans fråga:

Upptäckte du någon ny författare under förra året som du kan berätta lite om?

När jag granskar vad jag läste 2011 så inser jag att jag läser ofta mycket av samma författare. En författare som jag dock upptäckte förra året var Kristina Ohlsson som skriver kriminalromaner om Fredrika Bergman. Jag gillar den genren och tycker att Ohlsson skriver riktigt bra.

Om man inte gillar deckargenren utan vill ha lite mer vardagsrealism så kan jag rekommendera  Christina Stielli och hennes bok Jag älskar dig inte som jag också upptäckte 2011.

18 kommentarer:

  1. Kristina Ohlsson är med hos mig också. Och då har jag ändå bara läst den första av hennes böcker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har läst de tre första och Paradisoffer ligger här och väntar på att bli läst.

      Radera
  2. Kristina Ohlsson tillhör en av mina favoriter. Tack för tipset om Christina Stiell

    SvaraRadera
  3. Två bra författare! Ser definitivt fram emot fler böcker av Stielli. Borde vara dags snart tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det borde verkligen vara dags för en ny bok av Stielli men känns som hon jobbar med massa annat.

      Radera
  4. Denna veckas bokbloggsjerka medför många tillägg till önskelistan tror jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet knappt om jag vågar surfa runt och se vad ni andra skrivit. Känns som jag får alldeles för många bra tips då :)

      Radera
  5. Stiellis bok läste jag förra sommaren och den gjorde så ont att läsa samtidigt som jag tyckte så mycket om den för den starka berättelsen. Skulle gärna läsa mer av henne.

    SvaraRadera
  6. Stiellis står i bokhyllan och väntar, Kristinas första har jag läst, tvåan står och väntar. Ska "bara" läsa lite annat först :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det brukar vara så, Ska bara.... :)

      Radera
  7. Jag har tänkt läsa Stiellis, Kristina Ohlsson verkar vara poppis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ohlsson är bra så inte så konstigt att hon är poppis :)

      Stiellis bok är inte så trevlig läsning. Kommer ihåg att jag var riktigt förbannad när jag läste den.

      Radera
  8. Kristina Ohlsson har jag nyligen börjat läsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har du några bra böcker framför dig.

      Radera
  9. Kristina Ohlsson dyker upp både här och där bland bloggarna, börjar bli nyfiken :)

    SvaraRadera