torsdag 3 maj 2012

I min bokhylla: I

I titelalfabetet har jag nu kommit till bokstaven I.Jag hittade bara två böcker i bokhyllan som har en titel som börjar på bokstaven I.

I taket lyser stjärnorna av Johanna Thydell är en favorit bland ungdomsböckerna. Den handlar om Jenna som har en mamma som är cancersjuk. I taket lyser stjärnorna är Thydells debutbok som hon fick Augustpriset för i klassen barn- och ungdomsböcker.

Isprinsessan av Camilla Läckberg är även den en debutroman. Läckberg har ju nått oerhörda framgångar med sina böcker om Fjällbacka  och Erica Falck. Jag har läst dem alla och kommer fortsätta att göra det.


3 kommentarer:

  1. Jag är lite nyfiken på Johanna Thydell, kanske borde ta tag i det någon gång :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag verkligen du ska göra. Det är lättlästa böcker så du läser dem i ett nafs :)

      Radera
  2. I taket lyser stjärnorna läste jag i tidiga tonåren. Gripande, riktigt bra ungdomsbok :)

    SvaraRadera