torsdag 16 juni 2011

Överraskad

Igår när jag kom hem från jobbet så var brevlådan tom. När jag några timmar senare gick förbi brevlådan så såg jag att nu hade visst posten kommit. Där var ett stort paket som stack upp ur brevlådan. Vad är det här tänkte jag. Jag har ju inte beställt något. När jag sedan såg att det var från min bokklubb så blev jag lite små sur. Hade jag nu glömt att avbeställa månadsboken igen.

När jag öppnade paketet så ramlade polletten äntligen ner. För ett tag sedan så betalade jag in lite extra pengar till bokklubben och skulle då få ett överraskningspaket.

Två böcker fanns i paketet:

En mässa för de döda av Jean-Christophe Grangé
Blå gryning av Ann Cleeves

Jag har inte läst någon av böckerna och när jag läser på baksidan så verkar de bra. Någon som läst dem?

Jag som helst vill läsa böcker i ordning tycker dock att det är lite jobbigt att Blå gryning är den sista boken i Shetlandskvartetten. Nu får jag ju lägga till tre böcker till till att läsa listan, innan jag ens kan börja läsa Blå gryning.


4 kommentarer:

  1. Jag har läst En mässa för de döda och den är bara sååå bra: http://alkb.se/briljant-grange

    SvaraRadera
  2. Jag har inte ens hört talas om den :)

    SvaraRadera
  3. Vad trevligt!

    Tack snälla! Jag ser verkligen fram emot att börja där.

    SvaraRadera
  4. Jag har läst Ann Cleeves böcker i den där serien och gillar dem. Hoppas att du kommer att gilla böckerna du fick!

    SvaraRadera