onsdag 29 juni 2011

Det blir bara bättre och bättre

Det blir bara bättre och bättre. Idag var det inte bara ett paket i brevlådan utan två. Två helt olika sorters böcker. Tigerkvinnan av Katerina Janouch från Piratförlaget som är fjärde boken om barnmorskan Cecilia Lund. Jag gillar verkligen böckerna om Cecilia Lund och det känns som den är perfekt avkoppling i sommar. Recensionsdag är dock inte förrän i augusti så får se om jag kan låta bli att läsa den.

I mitt andra paket fanns fantasyboken Häxmästaren - Legenden om Morwhayle skriven av Peter Bergting, Semic förlag. Det ska bli spännande att läsa den också.

Först ska jag dock läsa ut Elsas mode. Har haft en del elever som har frågat efter den och sedan läst den. Så tänkte att det kanske kan vara bra att läsa den. Är snart klar med den så får vi se vad det sedan ska bli.

2 kommentarer:

  1. Avis på dig ang. Tigerkvinnan... :-)

    Har också funderat på att läsa Elsas mode. Många verkar gilla den - kanske får ta och låna den?

    SvaraRadera
  2. Jag blev väldigt glad när Tigerkvinnan låg i brevlådan(jag hade själv bett om den men iaf). Elsas mode ska jag skriva om senare i dag förhoppningsvis.

    SvaraRadera