lördag 18 juni 2011

Engångsligg av Josefin Palmgren

Klementin är tjugo år. Hon är praktikant på en reklambyrå och värdinna på företaget Middagsmord. Vi får följa Klementins liv när hon festar, facebookar och reser till Thailand.

Vid ett tillfälle pratar Klementin om en bok med sin farmor: "Böcker är som människor. Man kan tycka att varje mening är briljant, historien är spännande och språket är vackert. Men det klickar inte. Det slår inga gnistor och det blir aldrig sådär att man fortsätter läsa samtidigt som man går."

Precis så känner jag för Engångsligg. Det klickar inte. Boken är bara på 150 sidor men det tar ändå över en vecka för mig att läsa boken. Jag har inget sug av att läsa mer. Jag kan tänka mig att jag är lite för gammal för boken. Jag känner inte igen mig och det känns inte som en berättelse utan en bok som består av många episoder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar