måndag 9 maj 2011

Summering - april 2011

Ännu en månad har passerat och det är dags för summering. Under april månad läste jag tolv böcker. Det måste nog vara ett rekord för mig. Visst många av dem är barn- och ungdoms böcker men i alla fall. Jag är nöjd med vad jag läst i april. Jag är dock inte lika nöjd med hur många av dessa böcker som jag faktiskt skrivit om, bara sex. Men tiden är knapp och då föredrar jag att läsa böcker än att skriva. Kan ju undra vad jag skrivit om för det blev i alla fall 36 inlägg under april månad.

Men åter till summeringen. Så här såg det ut.

Barn- och ungdomsböcker:

Svart magi av Peter Gotthardt(Nypon förlag)
Den skräckslagne stekelsamlaren av Annalena Hedman(Rabén & Sjögren)
Läskigt läge av Thomas Halling(Alfabeta)
Roliga rumpor i Ruts värld av Sandra Tillbom(Hegas)
Hampus och Mei av Åsa Storck(Hegas)
Turbo vill bli fotbollsproffs av Ulf Sindt(Alfabeta)
Mitt liv som monster av Mårten Melin(Hegas)
Mamman som tjatade så att hon dog av Barbara Voors(Rabén & Sjögren)
Amandas bok av Katerina Janouch(Bonnier Calsen)

Romaner:

Systerskap av Katerina Janouch(Piratförlaget)
Bedragen av Katerina Janouch(Piratförlaget)
Hittebarnet av Katerina Janouch(Piratförlaget)

Fördelning efter förlag:

3 Piratförlaget
3 Hegas
2 Rabén & Sjögren
2 Alfabeta
1 Bonnier Carlsen
1 Nypon förlag

Fördelning efter författarens kön:

Kvinna 8 Man 4

Denna månaden har jag läst lite som inte bara är jobbrelaterat. Jag har läst Janouchs böcker om Cecilia Lund. Jag gillade dem och behövde dem som lite avkoppling. Dessvärre har jag inte skrivit om dem men det innebär inte att jag inte tyckte de var bra. Mål för nästa månad ska vara att jag ska skriva om alla böcker som jag läser.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar