fredag 27 maj 2011

Hetsläsning

För tillfället hetsläser jag ungdomsböcker. Snart är terminen slut och jag ska ha boktips för årskurs sju och åtta. Känns som jag borde ha böcker på lager att tipsa om men man vill ju gärna ha lite nytt också. Så just nu läser jag Mats Wahls bok Ormfågel. Den har bara stått i biblioteket så nu ska jag försöka få den utlånad. Om den nu är bra. Har inte kommit så långt än men den verkar lovande. Tror dock att det kan vara en svår bok att tipsa om.

Någon som har något tips på någon bok som jag borde tipsa om? Dela gärna med er.

2 kommentarer:

  1. Intresserad av någon av mina historiska äventyrsböcker? Se www.kimselius.se för information om böckerna. Hör av dig så får du gärna recensionsex.
    Kram Kim

    SvaraRadera
  2. Tack Kim. Ibland behöver man lite påminnelse. Jag har ju faktiskt läst Tillbaks till Pompeji och den har vi på skolan så den kan jag ju tipsa om.

    SvaraRadera