onsdag 2 juni 2010

Summering - maj

Ännu en månad har gått och det är dags för summering. Jag har läst sex böcker. Det verkar var kring sex böcker som jag hinner med på en månad. Det får väl anses som okej. Det blir ju faktiskt 72 böcker på ett år.


En självbiografi:


En fackbok:


En roman:


Ännu en månad så dominerar ungdomsböckerna. Det är kanske dags att inse att så kommer det nog förbli. Men det kan ju kanske kvitta. Jag slipper i alla fall läsa in en massa när jag börjar jobba igen.

Alla böckerna är lånade på biblioteket så det blir inte så många hyllvärmare lästa. Jag har dock betat av en bok som kan räknas in i mitt läsmål 2010. Det är självbiografin Live to win. Så då ska jag endast läsa en självbiografi till under året för att nå upp till mina mål. Det ska jag nog fixa.

I maj har jag inte reserverat lika många böcker på biblioteket. Jag måste ju ta tag i och läsa de böcker som står på hyllorna här hemma och väntar. Just nu har jag åtta böcker som jag väntar på, ingen att hämta dock. Så om jag snabbar på med läsningen lite så kanske jag hinner klämma in någon hyllvärmare innan nästa bok kommer från biblioteket.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar