måndag 21 juni 2010

Läsrapport + nya deckare för barn

Just nu håller jag på att läsa Anna Janssons senaste deckare om Maria Wern, Drömmen förde dej vilse. Jag gillar verkligen Anna Janssons böcker om Maria Wern. Jag är fast från första sidan. Jag har läst ca 200 sidor och tror mig nu veta vem som är mördaren, eller jag har två kandidater. Jag brukar dock aldrig ha rätt. Vi får väl se om jag har det denna gången.

På tal om Anna Jansson så har hon nu även skrivit deckare för barn. Jag har inte haft möjlighet att läsa dem. Följande titlar har kommit ut:

Silverskatten
Klasskassan
Riddarnas kamp

I böckerna ska det vara Maria Werns son Emil som löser fall. Ska bli intressant och se om de går hem hos barnen.

2 kommentarer:

  1. Vad spännande att hon skrivit deckare för barn!! De måste jag ta och kolla in!

    Jo, vi såg Kronprinsessan och prinsen åka förbi i din vagn. Hade bra platser, turligt nog!

    SvaraRadera
  2. Ja det ska bli intressant att se hur hennes deckare för barn är.

    Kul att ni fick se det lyckliga paret live :)

    SvaraRadera