lördag 26 juni 2010

En omöjlighet

Var inne och tittade över mina boklån. Såg då till min förfäran att Den hemliga historien ska lämnas tillbaka den 7:e och till måndag ska jag hunnit läsa ut Lila hibiskus. Lila hibiskus hoppas jag hinna med. Det finns dock inte så mycket lästid för tillfället. Utflykter och besök gör att det inte läses så mycket. Så Den hemliga historien kan jag nog lägga ner för tillfället. Intressant är det att Den hemliga historien är så eftertraktad. Den är ju dock från 1992. Jag har försökt få tag på den ett tag och på ett bibliotek hittade de inte sitt exemplar utan det var väl någon som snott det. Antagligen har bokens uppsving kanske att göra med att den nämns i två rätt nyligen utgivna ungdomsböcker, Emma Granholms senaste bok Ett nytt liv på köpet och den nämns även i Johanna Lindbäcks bok Tänk om det där är jag. Det var så jag blev nyfiken på den. Om jag ska vara ärlig så hade jag aldrig hört talas om den innan dess.

Har ni läst Den hemliga historien av Donna Tartt?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar