tisdag 15 juni 2010

Gårdagens biblioteksbesök

Det är farligt att gå till biblioteket. Jag får alldeles för många böcker med mig hem. Jag brukar vara ståndaktig och bara gå in till reservationshyllan och hämta de böcker som väntar på mig. Så var dock inte fallet igår. Jag kom hem med inte mindre än nio böcker. Fem av dessa var till Maja så det var kanske inte en särskilt stor katastrof egentligen.

Följande böcker blev det:

Postcard killers av Liza Marklund
Hjärnkoll på vikten av Martin Ingvar
Lila hibiskus av Chimamanda Ngozi Adichie
Sommaren jag blev vacker av Jenny Han

Tigris hemliga vän av Lars Rudebjer
Tittut! Petra Szabo
Morris badar av Lotta Olsson
Säjer hunden? av Pija Lindenbaum
Mjau och den stora lådan av Sebastian Braun

Jag har börjat läsa Postcard killers eftersom den ska lämnas på måndag. Jag började även läsa lite i Hjärnkoll på vikten. När jag kom hem från biblioteket fanns det dock mail om att två av mina andra reservationer hade kommit. Jag får nog vänta någon dag att hämta dem om jag ska hinna med att läsa allt. Problemet är att lästiden blir mindre och mindre. Vår tjej vill knappt sova något på dagarna längre och på kvällarna ska hon vara uppe och studsa. Hon måste ju förstå att mamma måste hinna läsa lite :)




2 kommentarer:

  1. Jag håller med! Det ÄR farligt att gå till biblioteket. Ibland lånar jag så många böcker att det är svårt att bära dom! Jag har JÄTTESVÅRT för att bara ta en bok med mig hem!

    Skönt att ert bibliotek håller öppet under sommaren!

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt med ett sommaröppet bibliotek :)

    I vanliga fall så jobbar jag ju på ett bibliotek så du kan ju tänka dig hur många böcker jag släpar hem, framför allt inför sommaren. Denna sommaren får det lokal biblioteket dock stå för utbudet och de sköter sig alldeles utmärkt :)

    SvaraRadera