tisdag 15 juni 2010

Tematrio - Titeldjur

Denna veckan vill Lyran att vi ska berätta om tre boktitlar som innehåller ett eller flera djur. Jag kunde inte komma på någon titel på rak arm utan gick till min hylla och botaniserade. Följande hittade jag:




1. Möss och människor av John Steinbeck är det säkert en hel del som läst, så även jag. Den handlar om Lennie och George som är två kringvandrande lantarbetare. George är den som tar hand om dem. Lennie är väldigt stark men inte så begåvad. De försöker arbeta ihop pengar till sin gemensamma dröm som är att äga en egen gård.

2. Människa utan hund av Håkan Nesser är den första romanen om kriminalinspektören Barbarotti. Tyvärr så har den stått alldeles för länge i min hylla utan att ha blivit läst. Jag får försöka att läsa den i sommar.

3. Om katter av Doris Lessing har jag inte heller läst. Så lite svårt att säga vad den handlar om men skulle tro att den kanske handlar om katter :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar