tisdag 8 juni 2010

Höstoffer av Mons Kallentoft

Höstoffer är den tredje delen om kriminalinspektören Malin Fors. I denna bok finner man advokaten Jerry Petersson mördad. Jerry var ganska nybliven slottsägare och nu finner man honom i vallgraven. Det blir Malin och hennes kolleger som ska lösa fallet.

Malin fortsätter med sitt supande och det blir bara värre och värre. Hennes kollegor börjar nu inse att Malin har verkliga problem. Men mordet måste lösas och det är Malin som ska göra det. Hennes problem får man ta i tu med efter fallet är löst, resonerar man.

Som jag nämnt tidigare så hade jag väldigt svårt för denna bok, till en början. Jag läste kring hundra sidor sedan fick den ligga till sig några månader. Det tog mig faktiskt 200 sidor innan jag blev lite mer fast. Det som jag tycker är intressant i boken är huvudpersonen, Malin. Det är hon som gör att jag vill läsa vidare. Deckargåtan intresserar mig inte så mycket i denna bok. Jag kommer antagligen att även läsa nästa bok, Vårlik för att se hur det kommer att gå för Malin och hennes familj. Så får jag hoppas att själva deckargåtan är bättre i Vårlik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar