söndag 12 augusti 2012

Nu måste jag läsa Twilight

Igår läste jag ut Godnatt Mister Tom och visste inte riktigt vilken bok som jag skulle ta härnäst. Men nu känner jag att jag måste läsa Twilight. Jag har länge tänkt läsa den för det är ju bra att som bibliotekarie att läsa de böcker som eleverna läser. Idag läste jag ett inlägg som Lyran skrivit. Lyran har tidigare kapat Twiligh och nu funderar hon på om det verkligen är bättre att läsa vilken smörja som helst än att inte läsa alls.

Då jag inte har läst Twilight är det lite svårt för mig att uttala mig men spontant tycker jag det är bättre att man läser skräp än att inte läsa alls. De flesta som läst Twilight går ju sedan vidare till något annat. De har kanske läst böckerna fem gånger men i så fall tränar de ju upp sin läshastighet.

Jag har en kille på min skola(årskurs 5) som inte alls gillade att läsa men så började han läsa Dragon Ball(manga). Hans mamma berättade att han gick och la sig tidigare på kvällarna för att läsa och han var helt inne i sina böcker. Det slutade dock inte där utan sen fortsatte det med Harry Potter som ju inte direkt är någon tunn bok.

Jag får återkomma när jag läst Twilight. Twilight ingår även i min utmaning Läs boken, se filmen så där finns ju en anledning till att ta tag i den. Spontant tror jag dock inte att jag kommer vara lika kritisk som Lyran men vi får se.

3 kommentarer:

  1. Folk är sällan lika kritiska som jag ;-) Men det är en himmelsvid skillnad mellan HP och Twilight.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag menade inte att jämföra Harry Potter och Twilight. Utan det jag menade var att manga kanske inte är det man föredrar att sina barn läser. Men om de börjar med det så kanske intresset vaknar för andra böcker.

      Radera
    2. Jag har aldrig läst manga, borde väl kika på vad det är.

      Radera