lördag 25 augusti 2012

I min bokhylla: V

Efter ett litet uppehåll är det nu dags att ta tag i de sista bokstäverna som är kvar i titelalfabetet. Denna gången är det bokstaven V som gäller.



Vattenmelonen av Marian Keyes känns det som alla har läst, dock inte jag.

Våld: En historia om kärlek av Joyce Carol Oates har jag inte heller läst. Jag har faktiskt inte läst en endaste bok av Oates fast jag äger flera av hennes böcker.

Vi i villa av Hans Koppel har jag tro det eller ej faktiskt läst. En av få hyllvärmare som jag läst i år. Helt okej bok men inget speciellt.

Vita tänder av Zaide Smith har jag också läst. Det var dock ett antal år sedan så jag kommer knappt ihåg den. Boken har fått väldigt bra kritik men jag gillade den inte speciellt mycket.

6 kommentarer:

  1. Jag kan verkligen rekommendera Vattenmelonen, jag kommer ihåg den som riktigt rolig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag såg nu när jag hade den framme att det låg ett bokmärke i boken. Jag hade kommit hela 18 sidor i den :)

      Radera
  2. Och jag kan verkligen rekommendera Våld: En historia om kärlek, det är en oerhört stark och bra bok!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är ju inte så tjock heller så kanske får det bli min första bok av Oates.

      Radera
  3. Vattenmelonen står även i min bokhylla. Jättebra tycker jag. Vita tänder har jag gett bort.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gjorde du rätt i, att du gav bort Vita tänder alltså.

      Radera