måndag 5 juli 2010

Summering - juni

Under juni månad har jag hunnit läsa åtta böcker.

Två ungdomsböcker:

Tillbaka från de döda av Kjetil Johnsen
Ett sista offer av Kjetil Johnsen

Blev lite förvånad att jag inte hade läst fler ungdomsböcker denna månad. Jag kämpar på med serien Tre som det nu endast finns två böcker kvar i serien. De två sista delarna kommer dock inte förrän till hösten.

Tre deckare:

Höstoffer av Mons Kallentoft
Postcard killers av Liza Marklund och James Patterson

En roman från ett nytt land:

Lila hibiskus av Chimamanda Ngozi Adichie

Två romaner:

Kärleksbarnet av Hillevi Wahl
Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva av Ann Heberlein

I juni dominerar inte ungdomsböckerna för engångsskull. Det har istället blivit lite av varje. Jag har dock inte betat av så mycket på mina läsmål 2010 denna månaden heller. Men jag har i alla fall läst en bok från ett land som är nytt för mig, Nigeria, så där har jag betat av en bok på mina läsmål. Så då är det bara fyra kvar i den kategorin. Det går sakta men säkert framåt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar